1-Perakende Yönetici Geliştirme Sertifika Programı
Hedef kitle :
- Lise mezunu olup Lisans/Ön Lisans eğitimini tamamlamayan ve perakende sektöründe çalışanlar..
Amaç :
Üniversite okuma fırsatı bulamamış, üniversite mezunu olmayan sektör çalışanlarının veya perakende sektöründe meslek edinmek isteyenlerin Perakende Yönetimi Sertifika programından mezun olmalarını sağlamak,
Program hedefi:
- Perakende dünyasının dinamik yapısını kapsayacak şekilde “Perakende Yönetimi” nin temel konularının ele alınması ,
Eğitim süresi :
- 2 ay
Program İçeriği :
Perakendeciliğe Giriş
Pazarlama Yönetimi
Yönetim ve Organizasyon
Perakendecilik
Öğrenme Metodu :
- Haftalık ders notları – Her ders sonunda test/forumlara katılım – Uygulamalı örnekler
- Sektör söyleşileri/konuklar -Program sonunda sertifika yeterlilik
Perakendeciliğe Giriş
Perakendecilik ve Terimleri
Ürün Bilgisi ve Alan Yönetimi
Mağazacılık ve Yönetimi
Müşteri İlişkileri ve Davranışları
Satın Alma Teknikleri
Etkin Satış Yöntemleri
Perakendecilik
I-Perakende Mağaza Yönetimi
Planlama-İnsan Kaynakaları-Ürün/Sipariş ve Stok Yönetimi
II-Perakende Müşteri İlişkileri Yönetimi
Hizmet ve Hizmet Kalitesi
CRM uygulamaları
Müşteri Tatmini ve Sadakati
III-Satış ve Satış Yönetimi
Satiş alanı faaliyetleri
Satış Süreci
Satış Bütçeleri
Yönetim ve Organizasyon
Yönetim Kavramı ve Yönetim Yaklaşımları
Yönetim İşlevleri
Genel İşletme Kavram ve Özellikleri
Organizasyon Yapıları
Pazarlama İlkeleri ve Kanalları
Toplam Kalite Yönetim
Pazarlama Yönetimi
Hedef Pazar Seçimi
Pazar Araştırmaları
Pazar Bölümleme ve Talep Tahmini
Ürün Planlama ve Geliştirme
İşletmelerde Fiyat ve Fiyat Politikaları
Tutundurma Faaliyetleri
Kampanya Yönetimi
2-Yeni Kuşak Çalışma Hayatına Hazırlık Eğitimleri
Bu program şimdiye kadar çalışma hayatında görev yapan hangi meslek grubu veya hangi sektörde olduğu farketmeksizin herkesin kişisel gelişimine destek olabilecek ve çalışma hayatına uyum sağlaması yönünde ihtiyaç oluşturan bilgilerden oluşmaktadır.
Kişisel Gelişim Programı olarak düşünülen bu program kişinin iş yaşamında kendisini olaylara ve konulara karşı hazırlıklı olması yönünde geliştirmesini sağlamaktadır.
Amaç : Üniversite son sınıf öğrencileri veya Meslek Edindirme Programına katılan meslek adaylarına veya Yasar Üniversitesi bünyesinde değişik bölümlerde eğitim alan öğrencilere yönelik çalışma hayatında sektör alanı gözetmeksizin uygulama alanı bulan konular ve işleyiş özelliklerine yönelik sorulara cevap oluşturabilecek standart bilgi aktarımında bulunmaktır.
Hedef : Öğrenim dönemi boyunca staj eğitimi almamış veya teorik bilgilerini pratik uygulamaya dönüştürme fırsatın bulamamış meslek adaylarına ve üniversite eğitimini sürdüren öğrencilere yönelik çalışma ortamına uyum sağlamada yaşanacak olan zamanı kısaltmaktır.
Kişisel gelişime destek olmak ve kişinin çalışma hayatı süresince kendisini ifade edebilme yönünde gelişim göstermesini sağlamaktır.
Konular :
BÜROLARDA İŞİ BASİTLEŞTİRME TEKNİKLERİ
SUNUM TEKNİKLERİ
DAVRANIŞ GELİŞTİRME ve BEDEN DİLİ
KİŞİSEL İMAJ
TELEFON İLE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ
EKİP ve EKİP ÇALIŞMALARI
ZAMAN YONETİMİ